Lectures & Publications
Plain language meets foresightPress articles & MarkenPraxis Blog
Lectures
Books
Currently in the press
Brand retreat for NIVEA: How a detox treatment brings more focus during growth
The brand NIVEA is withstanding the economic challenges of our time. We took a closer look at their brand management for Handelsblatt magazine.
Putin’s wake-up call: Three lessons for an awakening in politics, business and society
How we can prepare for challenges like the pandemic, flooding, and war in Europe.
Book “Personal Branding – What turns people into strong brands”
How building your own personality brand from the inside out can succeed.
MarkenPraxis Blog
How we fight climate change with re-signing and clear sustainability positioning
How can we create conscientious innovation that helps slow down climate change? This was the question Christopher Spall discussed with Medinge Group during Innovation Week in Oslo.
ID Summer Camp: How trailblazing ideas and solidarity grow in nature
Growing companies need a shared identity as a clear compass. That’s why we and our long-term client EIZO Technologies went to our ID Summer Camp on Ammersee for three days.
The Pfinder Story: From Hidden Champion to Strong Brand
Two different fields of business. Two different target groups. Lots of history. A hazy brand image. How can this be turned into a clear positioning and brand strategy for the future?
Inspirierende Klartext-Vorträge
von Spall.macht.Marke
Auf zu einer sinnvollen Leistungskultur
in Organisationen und Gesellschaft
Leistungsloser Wohlstand ist eine Utopie. Und das ewige „Höher, schneller, weiter” produziert Burn outs am laufenden Band. Dieser Vortrag inspiriert zu einem neuen Leistungsverständnis, das Sinn gibt und Lust auf Leistung macht – und aus der DNA Ihrer Organisation erwächst.
- Wie kann jede Person und Organisation aus eigener Kraft individuelle Spitzenleistung erreichen?
- Wie kann die Identität zur Etablierung einer hochspezifischen Leistungskultur in Organisationen dienen?
Erfolgreich mit dem
Vorbild der Natur
Kein Vortrag über KI? Dieser Vortrag zeigt die Problemlösungen der natürlichen Intelligenz (NI). Sie lernen die Problemlösungs-Techniker des ältesten noch lebenden Systems der Welt kennen. Wir übertragen die bionischen Erfolgsprinzipien aus 4 Mrd. Jahren Evolution – von Schwarmintelligenz bis Eichenblätter – auf die Entwicklung von Organisationen und Personen.
- Wie können wir mit diesen bionischen Prinzipien widerstandsfähige und innovationsstarke Organisationen entwickeln?
- Wie geben wir uns im Zeitalter der KI mit Intuition und Persönlichkeit Sinn und Wert?
In 5 Schritten Mitarbeiter halten und
passende Bewerber gewinnen
Viele Unternehmen versuchen mit Obstkörben, Tischkicker und Social Media-Anzeigen Mitarbeiter zu halten oder zu gewinnen. Doch häufig wechseln Mitarbeiter nicht deshalb, sondern wegen der Arbeitsatmosphäre. Wir enthüllen, wie mittelständische Unternehmen in 5 einfachen Schritten Ihren Ruf als attraktiver Arbeitgeber verbessern, Fluktuation senken und passende Bewerber überzeugen.
- Wie lässt sich eine einzigartige Kultur aufbauen?
- Wieso sollten Sie es unbedingt vermeiden, für jeden Bewerber attraktiv zu sein?
6 Impulse, wie die Transformation
in Unternehmen wirklich gelingt
Die Schlüsselkompetenz im 21. Jahrhundert ist die Fähigkeit zur Transformation. KI, Krieg und Klimawandel stellen Unternehmen vor große Veränderungen. Der Vortrag liefert 6 Prinzipien als Erfahrungswerte aus über 100 Transformationsprojekten.
- Wie gelingt der Wandel so, dass die Identifikation bei Mitarbeitern und die Attraktivität der Marke bei Stammkunden gestärkt wird?
- Wie macht die DNA des Unternehmens – gerade im Wachstum – als richtungsweisender Kompass den Unterschied?
Vortragsrückschau in Bildern
Recent lectures
How we fight climate change with re-signing and clear sustainability positioning
How can we create conscientious innovation that helps slow down climate change? This was the question Christopher Spall discussed with Medinge Group during Innovation Week in Oslo.
The seven principles for achieving peak performance
Christopher Spall spoke at the Rotary Club Bayerwald-Zwiesel about the genesis of the principles and how they are passed on to children and young people through the Peak Performer Foundation.
Authentic self-development in three steps
The inspirational lecture for the Marketing Club Rhein-Mosel e.V. made it vividly clear that personal branding is about much more than self-marketing.
Selected lecture references
What our inspirational lectures are all about
- Individually tailored to the needs of the audience
- Guiding examples from the world’s strongest brands
- Concrete solutions for the challenges of our time
- Practical aids for immediate application
- Lots of ideas on things everyone can do themselves
Books
Peak Performer
Learning from top performers to master real life
Magdalena Neuner, Christopher Spall and Christian Grams
Murmann publishing house
The first inspirational book for a new performance culture
Personal Branding
Was Menschen zu starken Marken macht (What turns people into strong brands)
Christopher Spall and
Holger J. Schmidt
Springer Gabler Publishing House
How you can successfully build your own personal brand from within